TEHUJOGA

TEHUJOGA

Ako dlho trvá jedno nadojčenie?

ilustračný obrázook

U každého inak, tak ako u detí a dospelých. Každý novorodenec je originál. Prichádza sem s určitou sadou predpokladov a jedným z nich je aj to ako dlho a ako často sa bude dojčiť. Dĺžka dojčenia je iná u každého dieťatka. A aj u detí rôzneho veku. Nateraz sa budeme venovať novorodencom.

Pre dĺžku dojčenia je dôležítá fyzická kondícia novorodenca – dojčenie je veľmi vyčerpávajúca reflexná činnosť. Novorodence na prsníku nezriedka zaspí. Častý scenár je, že keď ho mamka odloží z prsníka spiace, za chviľu sa začne mrviť a byť nespokojný. Maminke, ktorá si odfúkla, že je nateraz „hotovo“ a môže si oddýchnuť naskakukjú otázky, že čo neurobila dobre? Dieťatko zvyčajne stačí zdvihnúť, čím sa uvoľní grgnutie v brušku. S grgnutím sa uvoľní v brušku ďalší priestor a dieťatko sa dožaduje znovu prsníka, lebo má v brušku znovu miesto a „celé“ dojčenie sa opakuje. Toto sa môže stať aj 4-5 krát a je to stále 1 dojčenie. Zvyčajne sa takto dojčia deti s nižšou pôrodnou hmotnosťou, deti s novorodeneckou žltačkou, alebo deti prekonávajúce nejaký novorodenecký zápal.

Keď to mamka vidí z nadhľadu, nie je to problém. Vidieť veci z nadhľadu po pôrode, v cudzom prostredí (v pôrodnici), bez adekvátnej podpory je však ťažké.

Vedzme teda, že neexistuje tabuľka a čas dojčenia, ktorý vyhovuje všetkým. Dojčenie je obrazom komunikácie medzi matkou a dieťatkom a „problémy“ odstraňuje aj obyčajná úprimnosť. Jedninou a najdôležitejšou úlohou ženy po pôrode, okrem vlastnej regenerácie, je dojčenie. O všetko ostatné by sa mal postarať niekto iný, aby žena mohla dojčiť bez tlaku a strachu zo zlyhania.

Veľmi dôležitá je výživa dojčiacej matky. Mala by byť bohatá na potraviny, ktoré regenerujú energiu obličiek a podporujú slezinu. Je to veľmi jednoduchý ale pre nás neštandardný jedálniček. Tipy ako zdravo, chutne a výživne variť šestonedieľke nájdete v Kuchárskej knihe pre šestonedieľky.

Ak ste zo Zvolena, Detvy a okolia, rada sa o vás postarám ako Popôrodná dula.

Z vlastnej trojnásobnej pôrodnej skúsenosti a následnej regenerácie odporúčam, aby ste ihneď po pôrode začali aj s regeneráciou svojho tela, hlbokých štruktúr brušných svalov a panvového dna. Však nechcete trpieť diastázou a ak chcete mať viac ako 1 dieťatko potrebujete mať telo vo forme a späť v jeho funkčnosti a sile. Výborný postup, ktorý môžete začať cvičiť doma už v šestonedelí nájdete vo Videolekciách popôrodnej regenrácie. A neskôr sa na vás teším na Popôrodnej regeneračnej joge.

Mohlo by Vás zaujímať

Blog

Žena má len byť. A byť láska. Ale ako to urobiť?

Je to pravda. Žena má byť. Určite nie len byť, lebo v tom nie je rovnováha:) A určite má žena byť láskou. Ale ako to dokázať? Veď toľko krát sme si dali záväzok, že už budeme láskavé za každých okolností. Ale je to láska? Toľkokrát nás mrzelo, že sme znovu

Čítať »