Ploché bruško po pôrode. Sen každej ženy!

V našom tele nič neexistuje osve, všetko je poprepájané. Ani brušné svaly nie sú osamotené. Sú to hneď 3 vrstvy svalov – priečny brušný sval, šikmé brušné svaly a priame brušné svaly. Priečny brušný sval je pravo-ľavý, ide zboka na bok. Je reflexným svalom, je svojou aktivitou spojený s dychovým cyklom a sťahuje sa vo výdychu. Je dôležité vedieť kedy majú reflexné svalové vrstvy “naprogramovanú” aktivitu. Potom ich pri cvičení vieme správne zapojiť. A keď vieme na ne prostredníctvom dychu zamerať pozornosť, ani cvičiť nemusíme. Môžeme ich správne používať neustále. A to je cieľ! Správne používať svaly a ergo celé telo.

Brušné svaly tiež označujeme slovným spojením brušná stena. A je to ozaj stena, lebo drží na mieste orgány, ktoré sa počas dňa napĺňajú a vyprázdňujú. Bruško je mäkké, jeho obsah veľmi dôležitý a chránený a fixovaný spredu hlavne brušnou stenou. A stena by to mala ozaj byť! Pevná, ale pružná.

Jej pružnosť je tehotenstvom dostatočne preverená. Veľké bruško sa ihneď po pôrode stiahne a v sťahovaní pokračuje. Dôležitá súčasť sťahovania bruška, čo vidíme zvonku, je zavinovanie maternice po pôrode – to sa deje vnútri. A keď je maternica opäť v približne predtehotenskej veľkosti, môžeme začať jemne pracovať s brušnými svalmi. Na skontaktovanie s nimi použijeme dych. Svaly sú aktívne vo výdychu, pre ich posilnenie budeme vydychovať. Vydychovať dlho a všetko a aby sme vedeli aký dlhý je výdych, budeme počas výdychu vydávať zvuk “sssss”. Kým počujeme zvuk, vydychujeme. Na konci výdychu ucítime silné spevnenie brušných svalov. Ako postupovať ďalej? Kompletný návod nájdete tu: https://tehujoga.sk/videolekcie-poporodnej-regeneracie/

Existuje aj pasívny spôsob na podporu brušnej steny a je veľmi dobrý a vekmi overený a to je pasívna fixácia brušnej steny. Môžete tak urobiť šatkou na nosenie bábätka, elastickým ortopedickým pásom na podporu krížov, alebo speciálnou popôrodnou ortepedickou pomôckou ab-wrap.

Ďalšie články