Čo vás najčastejšie zaujíma o Tehujoge ©?

„Je Tehujoga © vhodná pre „nejogínky“ ?“ 

Nuž áno je. Aj ak ste boli zvyknuté na inú dynamiku cvičenia, v tehotenstve vám môže práve Tehujoga vyhovovať. Ako potvrdzuje aj mamička Radka:“Chcem Vám ako totálna „antijogová duša“ vrele odporučiť Tehujogu ©. Ja osobne preferujem skôr dynamické a aktívnejšie formy pohybu, ktoré som ešte počas prvého trimestra bez problémov zvládala. Potom však nastala fáza „guľatenia sa“, ktoré ma pohybovo obmedzovalo, a pri ktorom dostával zabrať hlavne môj chrbát. Od druhého trimestra až do pôrodu som pravidelne chodila na Tehujogu ©, vďaka ktorej som okrem úľavy od fyzickej bolesti načerpala v kruhu ďalších tehuliek kopec psychických síl. Vždy som sa tešila najviac na začiatok hodiny, kedy sme si mali možnosť „vyliať srdce“ a podeliť sa o naše starosti aj radosti. Vytvorili sme si nové priateľstvá. Rovnako užitočné pre mňa ako prvorodičku boli Tehujoga © kurzy: „Šestonedelie“, „Predpôrodná príprava“ a „Partnerská predpôrodná príprava“. V mojom prípade bola „realita pôrodu“ trošku iná ako som si „vysnívala“, avšak pre mňa ako budúcu mamičku bolo veľmi dôležité poznať všetky možnosti a skúsenosti profesionálnej lektorky a aj trojnásobnej maminky Michaely Rodany. Takže neváhajte a pár hodín vyskúšajte, určite si ich obľúbite.  

„Kedy môžem začať cvičiť a dokedy môžem cvičiť?“

Tehujoga© je vhodná pre každú tehuľku od začiatku tehotenstva až po pôrod. V prvom trimestri je rozumné vyhnúť sa námahe v čase, kedy by tehotná žena bola bývala menštruovala, keby nebola tehotná. Telo v 1. trimestri prechádza metabolickou, hormonálnou zmenou a mnohé ženy majú ešte počas 1. trimestra menštruáciu (špinenie), alebo cítia „energiu spojenú s cyklom“. Ak ste boli v spojení so svojim cyklom a cítite ako na vás vplýva, pokojne ho nasledujte aj v začiatkoch tehotenstva a robte, na čo máte chuť. V čase menštruácie máme všetky chuť hlavne veľa oddychovať, ostávať sami so sebou, ponorené do svojho vnútra. Tieto pocity vás môžu sprevádzať ešte celý prvý trimester.

Inak môžete cvičiť bez obmedzení. Dokonca ak aj máte individuálne obmedzenia, týkajúce sa dlhodobých diagnóz (hypotyreóza, diabetes, problémy s kardiovaskulárnym systémom, trvalé poúrazové stavy a i.), dokáže vás skúsená lektorka bezpečne previesť lekciou a prispôsobiť ásany vašim individuálnym možnostiam.

„Čo na cvičenie potrebujem?“

Vhodná je tzv. jogamatka, podložka určená na jogu. Jej výhoda je v tom, že je priľnavá a teda sa pri cvičení neposúva po podlahe a aj kontakt rúk a nôh s ňou je bezpečný. Toto je pre správne prevedenie jogových asán dôležité. Ak by ste počas cvičenia riešili šmýkanie rúk a nôh, zbytočne zapájate celú sériu svalov nesprávne a tým z ásany neprofitujete. Potrebujete oblečenie, ktoré pri cvičení neprekáža – je elastické a priliehavé, aby aj pri prevrátených ásanách ostalo na svojom mieste. Cvičíme naboso. Počas klasických hodín jogy sa nepije, pohyb sa neprerušuje. To pri Tehujoge © neplatí. Môžte mať pri sebe fľašku alebo pohár s vodou a obšas si z nej dúšok dať. 

„Kedy cvičiť určite nemôžem?“

Žiaľ sú aj takéto okolnosti – neodporúča sa cvičiť v skupine, pokiaľ máte veľmi oslabené pavnové dno a problém s udržaním tehotenstva. Aj v tomto stave sa dá cvičiť, ale individuálne a s profesionálnym vedením.

Čo  okrem cvičenia môžem očakávať?“

Lekcia Tehujogy © má 2 časti. Prvou je rozhovor. Je to dôležitá vstupná informácia pre lektorku. Tehotenstvo je premenlivý stav, každý týždeň prichádza na lekciu tá istá a zároveň iná žena. Pre lektorku je dôležité, aby vedela ako sa tehuľky cítia keď na hodinu prichádzajú, čo ich aktuálne trápi a ako má hodinu viesť, aby ich ozaj ošetrila. Zároveň je to priestor pre uvoľnenie psychiky. Tehuľky môžu o sebe a o svojom tehotenstve povedať čokoľvek, klásť otázky, zbaviť sa strachu z prichádzajúceho vyšetrenia, či pôrodu samotného. Uvoľnenie vo forme slov, predchádza uvoľneniu tela. 

Takto to vidia mamičky:

  • Mirka: „Počas tehotenstva som bola vďačná každému pohybu, pretože mi chýbalo aktívne športovanie. Tehujoga © je spojenie príjemného s užitočným. Človek sa tam stretne s nastávajúcimi maminkami, ktoré zdieľajú rovnaké pocity. Dozvedela som sa na cvičeniach veľa zaujímavých a praktických rád, tipov ohľadom tehotenstva, ale aj rodičovstva. Tehujoga u Michaela Rodany bola pre mňa veľkým prínosom počas oboch tehotenstiev. Každá joga ma posúvala ďalej a dávala mi silu a chuť ľahšie porodiť zdravé dieťa. Vďaka absolvovaní seminárov a jogy môžem povedať, že som bola na oba pôrody veľmi dobre pripravená, čo mi pomohlo ich oba zvládnuť na výbornú. „

Zostavu na celé tehotenstvo nájdete v e-booku zDARma POHYB V TEHOTENSTVE AKO PRÍPRAVA NA PÔROD. Stiahnuť si ju môžete tu: https://tehujoga.sk/pohyb-v-tehotenstve-ako-priprava-na-porod/

Mohlo by Vás zaujímať

ilustračný obrázok
Blog

10 maličkostí, ktoré vám prinesú späť vašu zmyselnosť

Zmyselnosť od slova zmysly. Naše zmysly, hoci sú rovnaké po celý život, sú v rôznych obdobiach života rôzne citlivé a rôzne využívané. Veľmi okliešťujeme naše zmysly, pokiaľ sme utrpeli traumatický zážitok. Chvalabohu nie všetky pôrody sú traumatické. A aj ženy s krásnymi pôrodmi zaznamenajú vo zvojej zmyselnosti po pôrode zmenu.

Čítať »
Blog

Vytvoriť si priestor na tehotenstvo

Tehotenstvo je v prvom trimestri ešte tajné. Nehovoríme o ňom, nevidno ho a správame sa tak, akoby nebolo. Robíme všetko ako predtým a čudujeme sa, že nás trápi nechutenstvo, nevoľnosť, cítime menštruačné bolesti, dokonca sa stane, že žena v tomto trimestri zakrváca. Prečo je to tak? Nuž tehotenstvo, aj keď

Čítať »